لکه‌ای در مغز

بلاک اعصاب هستیم. استاد در حال تدریس بود. یک عکس MRI از مغز نشون داد که در آن فقط یک قسمت کوچک غیر طبیعی بود. یک لکه. استاد گفت:

به مغز خود احترام بگذارید. مغزی که یک لکه‌ی کوچک در آن می‌تواند به چنین فاجعه‌هایی (فلجی و …) ختم شود، فرض کنید اگر از آن کار بکشید چه کار‌ها که نمی‌کند. از مغز خود کار بکشید. قدر آن را بدانید.

پی‌نوشت: عکس بالا، عکسی نیست که استاد نشان داد.

پی‌نوشت ۲: این حرف را استاد محترم، سرکار خانم دکتر ناظری گفت.

۳ نظر

  1. از دست و زبان که برآید
    کز عهده شکرش بدرآید

    منّت خدای را عز و جل که طاعتش موجب قربتست و به شکر اندرش مزید نعمت هر نفسی که فرو می رود ممدّ حیاتست و چون بر می آید مفرّح ذات پس در هر نفسی دو نعمت موجودست و بر هر نعمت شکری واجب.
    هیچ شکی در بزرگی و عزمت خلقت خدا نیست.

  2. دچار خستگی ناگهانی میشم و گاهی اوقات مانند فردی که ترسیده عضلاتم منقبض می‌شود توان تصمیم گیری ندارم دکتر سی تی اسکن برام نوشته در یکی دو تا از عکس ها نقطه سفید کوچکی هست،ایا میتواند احتمال ام اس باشد

  3. سلام
    اول اینکه خسته نباشید و اینکه شما خیلی خوبید 🙂
    دوم اینکه شما از قبل از اینکه پزشک بشید با کم خوابی مشکلی نداشتید؟به شخصه،حتی اگه ۲-۳ ساعت از ساعت خوابم کم بشه روز بعدش به شدت احساس گیجی و خستگی میکنم و نمیتونم رو کارم تمرکز کنم. از اونجایی که پزشکی کار زیاد و ذهن خستگی ناپذیری می طلبه، من میتونم امیدوارم باشم که این شرایط بدنیم در آینده تغییر میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *